Jak w dobie kryzysu skutecznie zwiększyć sprzedaż w e-sklepie?
Oto listopadowe wydanie naszego comiesięcznego newslettera:
- Raport „Nowe technologie w sporcie”
- e-Commerce 2022/2023 – Jak w dobie kryzysu skutecznie zwiększyć sprzedaż w e-sklepie?
- Badanie SMSAPI – „Zainteresowanie Black Friday 2022”
- Sparta Loyalty Report 2022
- Top 100 kobiet z ekosystemu startupowego i VC z regionu CEE
- Wywiad z guru pricingu, czyli krótkie podsumowanie zmian w strategiach i podejściach do pricingu przez ostatnie 20 lat
- Stan SEO w 2022 roku: Statystyki i Trendy zebrane na infografice
- Jaką przybrać strategię w start-upie na trudne czasy?
- W jaki sposób prowadzić rekrutację do startupów, aby była skuteczna?
- Wykorzystanie monitoringu social media w strategii link buildingowej
- Dobre i złe praktyki w content marketingu
- Masz złe wieści? Niech przekaże je AI. Masz dobre wieści? Wyślij człowieka.
- Jak skutecznie generować leady? Stwórz indywidualną ofertę i przedstaw ją w social mediach.

Jak skutecznie generować leady?
Rob Fraser to CEO firmy Outway, marki produkującej kolorowe skarpetki. Głównym corem firmy są współprace B2B. Outway produkuje specjalne skarpetki na zamówienie dla firm, zespołów, na wydarzenia i inne okazje.
Chcąc nawiązać współpracę z Canvą, Rob wrzucił krótkiego tweeta ze zdjęciem projektu customowych skarpet dla Canvy. Jak się okazuje, jest to niesamowicie skuteczny sposób na rozpromowanie swojej marki i zdobycie upragnionego leada.
Marzy Ci się współpraca z daną marką? Spróbuj niestandardowego podejścia i zobacz, jak zadziała ono u Ciebie.
Ta taktyka jest świetnym sposobem na:
– Zilustrowanie wartości, jaką zapewnia zamówienie niestandardowe. Dzięki temu staje się ono o wiele bardziej realne.
– zbliżenie się do marki bez bycia namolnym
– zdobycie aprobaty zarówno pracowników, jak i fanów marki
– uzyskania ekspozycji w social mediach.

Zmiany w strategiach i podejściach do pricingu przez ostatnie 20 lat
Niniejszy artykuł, to wywiad z Maciejem Krausem, partnerem w Movens Growth Equity i ekspertem z dziedziny ustalania strategii cenowej.
Maciej Kraus jest również wykładowcą na Stanford i ustalał strategie cenowe dla największych firm w Polsce i na świecie.
Ten 5-minutowy tekst w ciekawy sposób pokazuje jak podejście do cen zmieniło się w ciągu ostatnich 20 lat.
“Jaka jest przyszłość pricingu?
Wszystko zależy od tego, jakiego rodzaju sprzedawcą jesteś. W przypadku niektórych branż, takich jak ubrania i obuwie, przejście na spersonalizowany pricing nastąpi szybciej.
Dla innych, takich jak DIY czy food & beverages, adopcja będzie wolniejsza i bardziej stopniowa. Stoi za tym kilka powodów.
Jednym z nich są ograniczenia prawne. Na przykład w UE sprzedawcy mają zakaz dyskryminacji cenowej klientów zgodnie z GDPR.
Tak czy inaczej, widzę przyszłość pricingu jako przejście od pricingu opartego na regułach do wykorzystania analityki danych i dynamicznego pricingu. Uważam jednak również, że przyjęcie spersonalizowanej polityki cenowej jest jeszcze przed nami.”


Jak w dobie kryzysu skutecznie zwiększyć sprzedaż w e-sklepie?
Polski rynek e-commerce szybko rośnie i według prognoz w tym roku będzie wart 92 mld zł. W 2027 r. wartość rynku ma być dwukrotnie wyższa i wynieść 187 mld zł. To pokazuje, jak skuteczny może być e-commerce.
Z uwagi na trwającą inflację, która spowodowała wzrost cen, doprowadziła również, że aż 30% e-konsumentów zaczęło mniej kupować.
Patrząc na wciąż utrzymującą się inflację, prognozy jej wzrostu, można przewidywać, że liczba osób ograniczających zakupy nadal będzie rosła.
Jak zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie w tych niepewnych czasach związanych z licznymi kryzysami gospodarczymi i sprawić, by konsumenci chcieli z Tobą zostać?
Ta publikacja opowie Ci o polskim rynku e-commerce. Z tego raportu dowiesz się, jakie są aktualne trendy w sprzedaży internetowej i które z nich mogą przynieść zysk Twojej firmie.
Wyjaśni również, w jaki sposób sztuczna inteligencja może pomóc w rozwoju Twojej firmy i czy obserwujemy rewolucję w zakupach głosowych.
Nauczy Cię również, jak ratować porzucone koszyki i usprawniać procesy wysyłkowe i posprzedażowe.

W jaki sposób prowadzić rekrutację do startupów, aby była skuteczna?
Rekrutacja w branży IT, zwłaszcza w firmach wymagających dynamicznego rozwoju, często stanowi duże wyzwanie dla organizacji.
Pandemia spopularyzowała podejście „remote first”, dając osobom poszukującym pracy, szansę na wybranie atrakcyjnych ofert pracy z całego świata.
Zatem jak skuteczny sposób rekrutować i przyciągać odpowiednie osoby do swojej organizacji?
Niezależnie od wybranej ścieżki ważne jest, aby założyciele startupu świadomie budowali kulturę organizacyjną.
Silna kultura nie tylko przyciąga odpowiednich ludzi, ale pomaga stworzyć zespół, w którym ludzie chcą pracować i zostać na dłużej, aby razem osiągać postawione cele.
